loading...

چاپ مركزي

خدمات چاپ

بازدید : 540
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بي شك به دليل شلوغي و ازدحام هميشگي تهران، كمتر كسي اين شهر را به عنوان مقصد گردشگري خود انتخاب مي كند، اما به دليل پايتخت كشور بودن اين شهر و نيز وجود ادارات، سازمان ها و هتل تهران همچنين تجارت اين شهر، همه روزه افراد زيادي عازم اين شهر مي شوند.هتل استقلال تهران بزرگ‌ترين هتل هاي تهران هتل پنج ستاره ايران در شمال تهران، باشكوهي خاص در دامنه سلسله جبال زيباي البرز هتل تهران مي درخشد. اين هتل با اتاق‌ها و سوئيت‌هاي مجلل و كلاسيك، رستوران‌هاي هتل تهران دائمي و فصلي، سالن‌هاي كنفرانس، مراكز خريد و امكانات رفاهي، هنر پذيرايي ايراني را به خوبي در سطح بين‌‌المللي عرضه داشته و هتل هاي تهران توانسته است با جلب نظر مهمانان عالي رتبه سياسي هتل تهران و تجاري، جايگاه ويژه و ممتازي را در صنعت هتل‌داري كشور براي خود ايجاد نمايد. غذاي متنوع و خوشمزه، سرويس دهي خوب و دسترسي آسان، از ويژگي هاي مثبت اين هتل بشمار مي آيند. هتل تهران هتل پنج ستاره هماي تهران، برجي با شكوه در شمال خيابان اصلي شهر، وليعصر است كه امكان دسترسي آسان به مراكز مهم اقتصادي، سياسي، جاذبه‌هاي فرهنگي، تاريخي و شاهراه‌هاي اصلي شهر را فراهم مي‌سازد. طراحي و چيدمان هتل، همراه با مجلل هتل هاي تهران ‌ترين مبلمان و تجهيزات برگرفته از نفيس‌ترين هتل تهران هنرها، شايسته‌ترين فضا و مكان را براي برگزاري كنفرانس‌ها، هتل تهران گردهمايي‌ها و جشن‌ها به شما ارائه نموده و همچنين اقامتي بياد ماندني را براي شما فراهم مي كند.

بازدید : 541
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

دبيرستان البرز، در ضلع شمال غربي تقاطع خيابان انقلاب و خيابان حافظ (چهارراه كالج) واقع است. محوطه وسيع دبيرستان البرز با وسعتي بيش از ۱۵ هكتار، در سال ۱۲۹۲ شمسي (۱۹۱۳ ميلادي) توسط يك هيئت آمريكايي از خواهر ميرزا حسن خان مستوفي و شوهرش جلال الدوله خريداري شد و سپس در سال ۱۳۰۳ شمسي ساختمان مركزي آن توسط نيكلاي ماركوف، معمار برجسته روسي، با الهام از بناهاي ايراني و اسلامي در مدت يكسال به پايان رسيد. دبيرستان رزرو هتل تهران البرز كه در بدو تاسيس كالج آمريكايي نام داشت و بعداً كالج البرز نام گرفت، در سال ۱۳۱۹ شمسي از آمريكاييها خريداري گرديد و به كار آنها خاتمه داده شد. دبيرستان البرز، با حياط و باغي بزرگ شامل مجموعه‌اي از ساختمانهاي قديمي و جديد و تاسيسات جانبي است كه ساختمان مركزي و ساختمان آموزشگاه علوم، قديمي‌ترين بخشهاي اين مجموعه است. ساختمان مركزي دبيرستان البرز، در زميني به وسعت حدود ۳۰۰۰ متر مربع احداث گرديده است. كل بنا داراي نماهاي متقارن است و علاوه بر تكرار ريتم پنجره‌ها، نماي شمالي و جنوبي ورودي ساختمان داراي ايواني بلند است. نماهاي شمالي و جنوبي، با نورگيرها و ستونهاي آجري كتيبه‌هاي رزرو هتل تهران كاشي‌كاري شده فيروزه‌اي بالاي قوس پنجره‌ها تزئين شده‌اند. ورودي دبيرستان با چند پله در سطح بالاتر قرار دارد و در دو طرف آن دو برج احداث شده است. ازاره سنگي دور تا دور بنا را فرا گرفته و تمامي بنا از آجر است. ستون‌هاي سراسري بنا، داراي بدنه سنگي و كف فضاهاي داخلي نيز سنگفرش شده است.

بازدید : 613
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هتل آزادي تهران (هتل هايت) در منطقه اي خوش آب و هوا در شهر تهران قرار دارد، هتل پارسيان آزادي در كنار بزرگراه چمران و يادگار امام از مدرن ترين و مجلل ترين هتلهاي 5 ستاره كشور مي باشد. هتل پارسيان آزادي با فاصله اندكي از نمايشگاه بين المللي تهران، مركز اجتماعات سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي، سالن اجلاس سران اسلامي، مجموعه بزرگ ورزشي انقلاب و شاهراه هاي اصلي پايتخت در برجي مرتفع در شمال تهران قرار گرفته است. هتل پارسيان آزادي تهران با مجموعه متنوعي از رستوران و كافي شاپ، انواع اتاق و سوئيت، چندين سالن تشريفات و جلسات مجلل و 4 طبقه مخصوص VIP با لانژ اختصاصي در طبقه بيست و سوم، با كادري جوان، مجرب و تحصيلكرده، آماده پذيرايي از ميهمانان صاحب سليقه خود مي باشد. سرو انواع غذا هاي ايراني و بين المللي در فضايي دلنشين در رستوران فرنگي اركيده، رستوران ايتاليائي بيچه، رستوران فضاي باز سرو و صرف صبحانه در سالن صبحانه خوري ياسمن و سرو انواع نوشيدني، ساندويچ و غذاهاي سبك در فضاي آرام و دنج كافي شاپ نيلو و كافي هاوس آسمان هتل آزادي تهران و استفاده از مركز تجاري، كلوپ ورزشي با امكاناتي نظير استخر سرپوشيده، سونا خشك و بخار، جكوزي، SPA ،ماساژ، حمام سنتي، كافي شاپ كنار آب با مدرنترين تجهيزات بدنسازي و همچنين بر گزاري مراسم عقد و عروسي و نامزدي، وليمه، ترحيم و افطاري در سالن هاي مجلل و مجهز هتل پارسيان آزادي تهران.

بازدید : 590
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با ليست بهترين هتل هاي تهران به همراه اطلاعات، آدرس، قيمت هتل در تهران و تخفيف هاي بالا شما را براي انتخاب بهترين هتل يار ي مي دهيم. رزرو هتل در تهران را با اطمينان از قيمت انجام دهيد، همچنين با استفاده از رزرو آنلاين هتل ها مي توانيد در ايران هتل 5 ستاره، 4 ستاره ،3 ستاره و هتل هاي ارزان را متناسب با نيازتان رزرو نماييد. شما با چه هدفي به تهران هتل هاي تهران سفر مي كنيد؟ ما براي هر مقصد هتل شايسته ميزباني به شما پيشنهاد مي دهيم. اگر هتل نزديك به مراكز تهران مي خواهيد هتل پارسيان آزادي و هتل انقلاب گزينه هاي خوبي هستند. دو هتل نزديك به فرودگاه امام هتل نووتل و هتل ايبيس آماده خدمت به مسافراني كه مي خواهند اقامتي كوتاه داشته باشند. براي كساني كه هتل نزديك نمايشگاه در تهران مي خواهند، هتل آزادي و هتل اوين را پيشنهاد مي دهيم. هتل نزديك به تجريش، هتل نزديك به ترمينال غرب، هتل نزديك به خيابان وليعصر... شما انتخاب كنيد با چه هدفي به تهران مي رويد، هتل مناسب را پيشنهاد مي دهيم. در سفر به تهران ديدن از جاذبه هاي هتل هاي تهران گردشگري مانند برج ميلاد، پل طبيعت، پارك ژوارسيك و .. قطعا سفرتان را به ياد ماندني مي كند. همچنين اگر به دنبال هتل ارزان در تهران، يا هتل آپارتمان با قيمت مناسب هستيد، در اين سايت دستتان براي انتخاب باز است. كافي است تصميم بگيريد، دوست داريد هتل يا هتل آپارتمان محل اقامتتان داراي چه امكاناتي و به چه مكان هايي نزديك تر باشد، ما آماده خدمت رساني به شما هستيم.

بازدید : 624
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تاج‌محل (به هندي: तIज महल، به اردو: تاج محال) آرامگاه تاج محل زيبا و باشكوهي است كه در نزديكي شهر "اگرا" و در ۲۰۰ كيلومتري جنوب دهلي نو پايتخت هند واقع شده ‌است. اين بنا به دستور شاه جهان، پنجمين امپراتور گوركاني هتل تاج محل هند به تاج محل منظور يادبود همسر ايراني محبوبش "ممتاز محل" ساخته شد و از اين رو اين بنا را نماد وفا و عشق ابدي مي دانند. ممتاز محل در هنگام تولد چهاردهمين فرزندش در سال ۱۶۳۲ ميلادي جان باخت. ملكه ممتاز محل، در هنگام تاج محل مرگ از شوهرش خواست كه پس از او، با زن ديگري ازدواج نكند و براي او مقبره ‌ايي بسازد كه يادش جاويد بماند. آن دو در سال ۱۶۱۲ با يكديگر ازدواج كردند و ثمره ۱۸ سال زندگي مشتركشان، ۱۴ فرزند بود. هنگامي ‌كه ممتاز محل درگذشت، امپراتور داغديده طراحان، مهندسان و استادكاران را از هند، ايران و آسياي مركزي گرد آورد تا آرامگاهي را بسازند كه آخرين دستاورد معماري مغولان اعظم گرديد. در آرامگاه تاج محل هتل تاج محل جملگي سنت هاي معماري تاج محل آسياي مركزي، ايران و هند به طور هماهنگ و موزون تلفيق يافته و بيشترين تأكيد بر تناسبات هندسي عمارت شده است. اين اثر داراي پيشينه هاي چندي از آرامگاه همايون بوده است. وي كه دومين امپراتور گوركاني هند بود به ايران تبعيد شد.

برچسب ها تاج محل , هتل تاج محل , هند ,
بازدید : 552
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

از تنها كتيبه باقي مانده از ساختمان مسجد و مدرسه شيخ عبدالحسين چنين پيداست كه بناي ياد شده در سال ۱۲۷۰ هجري قمري به هتل استقلال پايان رسيده است.مسجد و مدرسه شيخ عبدالحسين پس از مرگ ميرزا تقي خان اميركبير از محل ثلث دارايي او به همت مرحوم شيخ هتل استقلال تهران عبدالحسين تهراني معروف به شيخ العراق ساخته شد و به همين دليل به نام مسجد شيخ عبدالحسين موسوم شد. از آنجا كه بازرگانان آذربايجاني مقيم تهران، در مسجد و مدرسه هتل استقلال تهران شيخ عبدالحسين مراسم تعزيه برگزار مي‌كردند، به اين بنا، مسجد تركها يا مسجد آذربايجانيها هم گفته مي‌شود. در ضلع غربي اين مسجد، هتل استقلال تهران مسجد قديمي و بزرگ ديگري است كه همزمان هتل استقلال تهران با بناي مسجد اوليه ساخته شده است. سبك معماري آن به صورت چهار ايواني است و داراي سردر بلند، صحن وسيع هتل استقلال تهران ، حجره‌هاي دو طبقه و كاشي‌كاري زيباست. اين مسجد در ضلع جنوبي بازارچه و جلوخان سيد ولي در محل قديمي باغ هتل استقلال تهران و خرابه‌هاي پاچنار قرار دارد.

بازدید : 520
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

آرامش و آسايش همراه با مدرن ترين امكانات شامل سيستم هاي تهويه مطبوع و خنك‏ كننده، سيستم هاي صوتي و تصويري و ارتباطات تلفني، شبيه‏ هاي خبري هتل لاله تهران ماهواره ‏اي، سالن هاي باشكوه و مجلل براي جشن ها و سمينارها ، هتل لاله تهران رستوران فرانسوي روتيسري، رستوارن چيني تياره، رستوران نمكدون، كافي شاپ 24 ساعته همراه با موسيقي زنده، بوفه، سونا و استخراز ويژگي هاي اين مجموعه است. مديريت اين هتل ادعا دارد تمامي تلاش و نيروهاي خود را بكار گرفته تا ميهمانانش خاطرات خوشي را از اقامت در اين هتل در ذهن خود ثبت نمايند. در اين هتل اقامت كرده و اين هتل لاله تهران ادعا را محك بزنيد.هتل بين المللي لاله در سال ۱۳۵۰ تاسيس و آخرين بار در سال ۱۳۷۶ بازسازي شد. اين هتل با مدرن ترين امكانات، مجهز به پيشرفته‌ترين سيستم‌هاي تهويه مطبوع و خنك‌‌‌ كننده و همچنين داراي مدرن‌ترين سيستم‌هاي صوتي و تصويري و ارتباطات تلفني و اينترنتي برخوردار از شبكه‌هاي خبري ماهواره‌اي، سالن‌هاي باشكوه و مجلل براي جشن‌ها و سمينارها، رستوران فرانسوي روتيسري با چشم‌اندازي زيبا به سلسله جبال البرز و رستوران چيني تياره با انواع غذاهاي دلچسب خاور دور و موقعيت عالي كه منظره زيباي تهران بخصوص كوه‌هاي هتل لاله تهران البرز را در برابر ديدگان شما قرار مي‌دهد، هتل لاله تهران رستوران نمكدون با لذيذترين غذاهاي ايراني در محيطي آكنده از هنر پربار اين سرزمين به همراه موسيقي سنتي ايران بصورت زنده، هفت روز هفته شما را همراهي مي‌كند،

بازدید : 575
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مسجد امام خميني تهران در خيابان پانزده خرداد (بوذرجمهري) واقع شده و به بازار تهران محدود است. مسجد شاه يا سلطاني، از مسجدهاي هتل اسپيناس تهران بزرگ و معروف تهران است كه از بناهاي دوران فتحعلي شاه قاجار به شمار مي‌رود. بناي مسجد امام خميني تهران در سال ۱۲۴۰ هجري قمري پايان يافت. نام فتحعلي شاه در پيشاني ايوان بزرگ در سمت قبله، به خط نستعليق نوشته شده است. همچنين نام ناصرالدين شاه قاجار، كه در سال ۱۳۰۷ هجري قمري به فرمان وي تعميراتي در مسجد انجام شد، بر سردر جلوخان شمالي ديده مي‌شود. دو مناره كنوني سردر مسجد، متعلق به زمان ناصرالدين شاه است كه به طرفين ايوان شمالي افزوده شده است. طرح ساختمان گنبد اصلي مسجد بر اثر تعميرات هتل اسپيناس تهران سالهاي گذشته به صورت صاف درآمده است. مسجد امام خميني تهران از لحاظ وسعت صحن، شبستان‌هاي زيبا، گنبد عظيم كاشي كاري و طاقها و سردر، باشكوه و جالب است و نمونه‌هاي كاشي كاري بديع آن زمان، در آن ديده مي‌شود.

بازدید : 495
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مسجد جامع رجب‌علي تهران كه در خيابان پانزده خرداد (بوذرجمهري) در محله درخونگاه واقع شده، از مسجدهاي قديمي شهر تهران است و صحني هتل لاله نسبتاً وسيع و شبستان تابستاني و زمستاني دارد. ايوان مدرسه مسجد جامع رجب‌علي تهران، زيبايي خاصي دارد. ايوان مدرسه و شبستان قديمي مسجد جامع رجب‌علي تهران از لحاظ سبك ساخت و اسلوب كاشي‌كاري و همچنين كتيبه خط ثلثي كه بر بالاي ايوان رفيع نصب شده، بسيار جالب و ارزنده است. طاق نماهاي دو روي ايوان و دو گوشواره بالايي آن، داراي طاق‌بندي و كاشي كاري ممتاز است. در اين قسمت از بنا، كتيبه‌اي كه به خط ثلث سفيد رنگ بر متن كاشي هاي لاجوردي نصب شده، حاكي از مرمت مسجد است. طاق نماهاي ايوان و صحن مسجد عموماً مزين به كاشي كاري‌هايي خوش طرح است. در ميان كاشي كاري‌ها، به شيوه هتل لاله رايج در دوران صفويه و مانند مدرسه چهارباغ اصفهان، به خط كوفي واژه‌هاي «الله» و «علي» را با قطعات كاشي ساخته‌اند. در پشت اين ايوان بلند، شبستان و حجره‌هاي مسجد جامع رجب‌علي تهران واقع شده است. اين شبستان از نظر هنر معماري و تزئينات كاشي كاري دوران قاجار، بسيار زيبا و حائز اهميت است. در ميان دايره كاشي ايوان، نام كاشي كار و استاد بنا ثبت شده است.

بازدید : 502
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در ورودي اصلي مدرسه در حاشيه خيابان بهارستان قرار دارد. از ضلع شرقي نيز دريا به مدرسه و مسجد شهيد مطهري باز مي‌شود. در دهليز ورودي هتل اسپيناس پالاس اصلي، شاهكاري از معماري و كاشي كاري معروف به هفت كاسنيه طاق معلق به يادگار مانده است.بالاي ايوان شمالي، يك ساعت بزرگ نصب شده است. در مدرسه و مسجد شهيد مطهري، كتيبه‌هاي پرشماري روي كاشي نقش شده است. از مشخصات ممتاز تزئينات مدرسه و مسجد شهيد مطهري، گذشته از طاق معلق، كاشي‌هاي محصور و خشتي رنگارنگ بناست كه داراي مناظري بسيار زيباست. از لحاظ هنر حجاري و سنگ تراشي نيز اسپيناس پالاس ستونهاي يكپارچه آن قابل توجه است. اين مدرسه كه از بزرگ‌ترين مدرسه‌هاي تهران است، ۶۲ متر طول و ۶۱ متر عرض دارد. در صحن مدرسه، باغچه‌اي پر درخت و زيبا با آب نما ساخته شده است. مدرسه و مسجد شهيد مطهري داراي ۶۰ حجره است و ارتفاع گنبدش به ۳۷ متر مي‌رسد.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 120
  • بازدید سال : 176
  • بازدید کلی : 1827578
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه